Saldana in wording

Maandag 1 mei. De eerste dag weer na de vakantie van de kinderen en de vrije dagen van manlief. Ik heb ze graag bij me, maar kan ook niet wachten totdat het huis weer alleen voor mij is. Dan wordt het wassen, strijken en opruimen en lekker achter de naaimachine. Deze jurk heeft namelijk al weer veel te lang stil gelegen. Zo krijg ik natuurlijk nooit een volle kledingkast met jurkjes voor de zomer.

Mijn tweede Saldana is in wording. Ik maak een jurk naar het model Salana uit een nieuw magazine Sew Sew Def van Mimi Goodwin (Mimi G) en Norris Ford. De eerste Saldana is ook gemaakt van een zolderstofje en deze dus ook. Nummer 1 in paars/zwart dierenprintstof is een kort jurkje geworden en nummer 2 wordt een groen/wit/zwarte jurk in bloemmotief. De intentie is om een maxi-jurk ervan te maken, maar ik heb nu al mijn twijfels en verwacht dat het toch een korte versie wordt. Ik draag namelijk nooit lange rokken of jurken, hoe leuk ik het bij anderen ook vind staan. Op één of andere wijze past het niet bij me. Maar affijn… ik ben dus bezig om er een lange jurk van te maken. Ik werk met lockmachine voor de naden en naaimachine voor de halslijn en om delen tijdelijk op elkaar te stikken.

Het patroon heb ik uitgeprint en overgetrokken op doorzichtig papier nadat ik de maten van het eigenlijke patroon heb opgemeten. Ik hou niet zo van wijd en ben dus uitgegaan van de bovenbuste wijdte en heb met deze gegevens gekozen voor maat S.

Het is een eenvoudig patroon en je kunt spelen met de panddelen door verschillende stofjes te gebruiken. Dat heb ik niet gedaan, maar er is een grote kans dat ik dat nog wel ga doen, want het modelletje staat me wel. En ik heb de top-uitvoering nog niet gemaakt.

Mijn lockmachine is om te bouwen naar een covermachine, maar daar heb ik nog steeds een haat-liefde verhouding mee (ondanks de workshop die ik heb gevolgd). Ik werk de zoom dus lekker met de hand af. Het gaat niet hard, maar is heerlijk ontspannen werken en het ziet er aan de goede kant erg mooi uit.

IMG_1677

De jurk zit nu helemaal in elkaar op de halsbies na. Daar ga ik morgen maar weer mee verder. Zoonlief belde namelijk net dat zijn achterband lek is en die ga ik met de auto ophalen. Daarna gelijk langs de bibliotheek, want er liggen twee boeken van de Grijze Jager (John Flanagan) op hem te wachten, namelijk deel II en III.

Een gedachte over “Saldana in wording

Geef een reactie

