Weekend

5 mei 2017. Kids zijn vrij en zitten de hele dag achter computers. Ik snap niet dat ze dit leuk vinden, maar wanneer ik naar buiten kijk, is het ook niet echt lekker weer om daar te vertoeven. 8 graden Celsius nog maar en toch zal het volgens de weersvoorspelling morgen 10 graden warmer zijn. Ik ben benieuwd.

Vanochtend met de auto naar de garage geweest. Een tijdje geleden hebben we tijdens een langere rit op de snelweg een steentje tegen de voorlamp van de auto gehad en het werd tijd om deze te vervangen. Wanneer je een mooie auto hebt, moet je hem ook goed onderhouden vinden we. Gelukkig was het in een half uurtje gefikst.

IMG_1723

En verder heb ik deze dag niet zoveel gedaan. Beetje van alles wat, maar wel van alles weinig. Weinig achter de naaimachine, weinig in het huishouden. Uiteraard wel gekookt. Aardappels met verse spinazie en een gehakballetje uit de Airfryer. Die was heerlijk. Ik vond een recept met oestersaus, zoute sojasaus, knoflook en paneermeel (hier heb ik beschuitjes voor gebruikt).

6 mei 2017. Zaterdag en we zijn allemaal vrij. De planning is om naar de open dag van de KNRM te gaan in Elburg en rond een uur of half 12 vertrekken we met z’n drieën naar Elburg. We hebben daar een lekker gebakken visje gegeten, gevaren met de reddingsboot, de kids hebben een sleutelhanger gefreubeld en we hebben wat rond gelopen en gekeken hoe een ambulance en een brandweerauto eruit ziet.

Jan zou een golfwedstrijd hebben in Overloon, maar door een ernstig motorongeluk en een wegafsluiting op de A50 bij Heerde Zuid, was hij daarvoor te laat. Na een aantal uren vast te hebben gestaan op de A50 is hij weer naar huis gekomen. We kwamen uiteindelijk een kwartier na elkaar thuis aan. Wij met nog een gebakken visje van de open dag. Lekker in het zonnetje hebben we deze opgegeten. Daarna de Airfryer aangezet en er nog wat patatjes bij gegeten. Af en toe moet dat kunnen.

IMG_1729

Zondag 7 mei 2017. Vanochtend is Jan bij de boot geweest om een nozzel te verwisselen van de motor. De motor rookt namelijk enorm en vermoedelijk ligt dat hieraan. Ik ben in huis aan het opruimen geslagen. Even stofzuigen en opruimen omdat we vanmiddag visite krijgen.

Verder heb ik mijn boek uitgelezen waar ik afgelopen vrijdag mee ben begonnen. Het is een debuutroman van Clélie Avit en heet “Ik ben er”. Het is een heerlijk leesbaar feel-good roman en ik ben blij dat het eindigt zoals het eindigt. Ik vind het echt een aanrader.

Afbeeldingsresultaat

Geef een reactie

