Mooi weer

8 mei 2017. Eindelijk is het lekker weer. Heerlijk om de zon op mijn bolletje te voelen. Nog ietwat koud, maar zodra de zon erop schijnt is het toch genieten. Het is weer maandag en ik krijg mijn rust weer terug ;-). Kinderen zijn naar school en de dagelijkse beslommeringen zijn weer bezig. Wasje erin, opruimen in huis en strijkgoed doen.

Eerst lekker een stukje lopen en af en toe een sprintje trekken. Ruim 6 kilometer heb ik gelopen in de ochtend. Gewoon heerlijk genieten van de natuur en de frisse lucht. Dat heeft een mens soms nodig.

Daarna een afspraak in het ziekenhuis. Een uitstrijkje maken omdat de vorige keer de waardes niet goed waren. Uiteraard ging dit goed dit keer en heb de assistente het hemd van het lijf gevraagd. Ze vertelde me dat wanneer dit keer de waarde pap 2 of hoger is, er weer een vervolgonderzoek moet komen. Ik hoop niet dat ik die mallemolen weer in moet, maar de kans is uiteraard aanwezig. De laatste 2 jaar is de waarde niet goed, maar vinden ze bij verder onderzoek niets verontrustends. Het zijn gewoon onrustige cellen die gelukkig wel in de gaten gehouden worden door het ziekenhuis. Is toch wel een geruststellend gevoel.

Rond een uurtje of 12 was ik weer thuis, na het halen van wat boodschappen voor de maaltijd van die avond. We eten licht, namelijk volkorenwraps gevuld met gerookte zalm, ijsbergsla, tomaten en paprika, groene bonen en kruidenroomkaas. Heerlijk maaltje dat niet al te zwaar op de maag licht, want na de Chinese afhaalmaaltijd van zondag kan het wel wat minder.

Steven kwam thuis met groente uit de moestuin van school, dus morgen eten we stamppot raapsteeltjes met gebakken champignons en ui erbij. Iedere maandag is groep 6 (waar Steven nu in zit) bezig om groente en bloemen te laten groeien in de moestuin van school. Lijkt me heerlijk voor de kids om lekker met hun handen in de aarde te zitten. Zelf heb ik ook een aantal jaren een moestuintje gehad hier achter ons huis. Dit jaar is de eerste keer dat we vaste planten hebben en er niets eetbaars groeit. De reden? Veel ongedierte in de moestuin, zoals slakken en rupsen en andere kleine zwarte beestjes die de hele boel opeten. Het enige eetbare dat we in de tuin hebben zijn onze fruitboompjes. Een stoofpeer, een gewone peer en een witte pruim pronken in onze tuin.

En dan rond drie uur, nadat de kids terug waren van school) had ik speeltuinoppas. Eens in de twee a drie weken ben ik aan de beurt om vrijwilligerswerk te doen in de speeltuin door koffie, thee en limonade te schenken en eventueel ijs, chips en snoepjes te verkopen. We hebben een enorm leuke speeltuin hier in Hattemerbroek en sinds dit seizoen is daar een zand/watertoestel bij gekomen. De link naar de website en openingstijden vind je hier.

IMG_1023-800

’s Avonds eindelijk tijd om weer aan het naaien te gaan. Mijn proefkledingstuk is af en daar ga ik morgen foto’s van maken. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ondertussen ook mijn bevindingen op papier gezet zodat ik deze ook door kan sturen. Het nieuwe exemplaar (aangepast maar naar hetzelfde model) is ook geknipt en daar ga ik morgen mee aan de gang. Zowel dinsdag als donderdag zijn deze week de dagen dat ik er wat aan kan doen, maar uiteraard hoort daar ook huishoudelijk werk bij en dat mag ik zeker niet laten liggen. Ik merk namelijk dat ik onrustig wordt van rommel in huis. Ik ben niet zo’n huishoudprinses, maar rommel en viezigheid zorgt voor een onrustig koppie. Herkent iemand dit?

Geef een reactie

