Korte broek Knippie

23 mei 2017. De Westbrook is klaar, maar Jan is nog niet zover dat hij hem wil showen. Veel te druk en het shirt is niet heel strak, dus hij weet nog niet of hij hem leuk vindt. Maar in de tussentijd heb ik een klein lapje stof opgemaakt die nog in mijn voorraad zat. Een bloemetje in het roze met wit. Gekregen van een vriendin die er geen legging meer van wilde maken. Uiteraard maak je mij daar wel blij mee, maar het was niet zo heel erg veel stof.

Via het Sancho forum werd ik geattendeerd op een gratis patroon van de Knippie KN1503-27. Een short en korte jumpsuit voor de tienermeiden. De jumpsuit kon ik er niet uithalen, maar een short wel. Aangezien Donna niet houdt van wijde kleding en alles een beetje strakker moest zijn, heb ik gekozen voor maat 158 ipv 164. Nog is de short erg wijd, maar met de juiste lengte van het elastiek kan ze hem mooi op haar heupbotje laten hangen.

Het maken van de foto’s vanochtend vond ze maar niets. Ik heb haar beloofd dat haar hoofd er niet op hoefde. Toen vond ze het goed.

Toch stiekum nog een serie foto’s met haar nieuwe fiets gemaakt. De fiets heeft ze gekregen voor haar verjaardag afgelopen maand. Volgend jaar naar het voortgezet onderwijs en daar hoort een andere fiets bij.

Het witte shirt heeft ze vanochtend uit mijn kast geplukt. Het is een wijd topje (ook voor mij wijd), maar wit stond beter bij haar korte broek dan een andere kleur. Ik ben benieuwd hoe vaak dit de aankomende jaren nog voor gaat komen.

Het patroontje zal ik nog wel vaker gebruiken deze zomer. Misschien ook in de versie als korte jumpsuit.

Geef een reactie

