Nog meer ondergoed

Zoals ik in een vorig bericht al schreef, kom ik terug op nog meer ondergoed voor Donna. Ik kreeg namelijk het verzoek om onderbroeken te kopen of te maken voor haar. De huidige onderbroeken hadden naadjes los, zaten te strak, lubberde het elastiek. Slechts 3 voldeden nog. Twee die ik vorig jaar voor haar had gemaakt en eentje die hoorde bij haar bh’tje. Onder de voorwaarde dat ze de oude weg zou gooien, heb ik een stapeltje voor haar gemaakt.

Het patroon komt uit het Werkboekpatroon BASIC van Merckwaerdigh. Je kunt zien dat het patronenblad al vaker is gebruikt en ook al eens een nat pak heeft gehad. Voor Donna kan ik tegenwoordig de kleinste maat gebruiken van mijn eigen patronen. Er staan meerdere patronen in dit werkboek en ik ben van plan om een aantal uitvoeringen te gaan maken.

Voor Donna (en twee voor mezelf) heb ik gebruik gemaakt van het basispatroon van een tailleslip. Voor mezelf heb ik de taillelijn 3 inch verlaagd en voor Donna (maat S) 2.5 inch. Ik heb stofjes gebruik waar ik restanten van had en ook het elastiek kwam uit mijn voorraad. En Donna vindt ze helemaal geweldig. Ze is nu op kamp en heeft van iedereen in onze familie iets meegenomen. Van Steven een klein beertje, een van Jan een gekregen KIKA beer en van mij …. de zelfgemaakte onderbroeken 😦 Verschil moet er zijn.

Dus in totaal heb ik de afgelopen weken: 7 onderbroeken in maat S voor Donna, 1 basis tailleslip in maat L om het patroon uit te proberen voor mezelf (deze bleek te groot te zijn), 3 verlaagde onderbroeken in maat M voor mezelf.

Nu wordt het tijd voor wat anders, maar de patronen zijn netjes opgeborgen in een map, want dit moeten zeker grijpvoorraad patronen zijn.

Geef een reactie

