Lizzy – Collie-collie.com

Nicole Claudia Blok heeft in eigen beheer ebook Lizzy uitgegeven. Het is sinds begin van deze week uit op de site collie-collie.com.

Voor Nicole heb ik mogen proefnaaien en Donna was het “proefmeisje”. Maar aangezien het een tiener is geworden, heeft ze tegenwoordig nogal wat eisen wat betreft haar kledingkeuze. Ik vond het dus best spannend om het patroon toegestuurd te krijgen zonder van tevoren te weten hoe de jurk eruit zou zien. Maar het is helemaal goed uitpakt.

Het is een goed uitgewerkt patroon met meerdere opties. Zo heb ik model B gemaakt voor beide versies omdat dit de kortste uitvoering is. De blauwe uitvoering met een dubbele laag rokdelen zoals in bovenstaand plaatje. Ook heb ik hier met zigzagband gewerkt. De stof is een blauwe katoenen stof van de markt in Apeldoorn en gekocht op een enorm regenachtige maandagmorgen. Het bovenstukje is gemaakt van een gestreept grijs/wit stofje dat ik gebruikt heb voor een croptop voor mezelf. Van het patroon heb ik  maat 164, cupmaat B gebruikt. Wat erg mooi staat is de V bij de bandjes. En het zit ook nog lekker. De schouderbandjes zitten vast en alleen de strikband hoeft achter in haar nek vastgestrikt te worden.

Dit exemplaar heeft ze nog niet vaak aangehad. Ze geeft de voorkeur aan de groene versie, maar het staat haar erg leuk en zit ook heerlijk. Deze uitvoering ietsje aan de wijde kant en daarom heb ik voor de groene versie een aantal centimeters eraf gehaald aan de zijkanten.

Ik heb zo even overleg gehad met Nicole. En ze heeft naar aanleiding van onder andere mijn opmerkingen over het patroon het een en ander aangepast. Uiteraard komt dit het patroon van pas. Dat vind ik nu zo leuk aan Nicole. Ze is echt bezig om het patroon goed te maken. In het verleden heb ik ook voor Farbenmix het e.e.a. proefgenaaid en daar ging het alleen maar om de plaatjes en niet om het perfectioneren van het patroon. Er werd ook niets gedaan met de opmerkingen/aanmerkingen die ik had. Nu in de samenwerking met collie-collie.com gebeurt dit wel. Fijn.

Het volgende blogbericht zal gaan om het tweede jurkje dat ik heb gemaakt. Diegene in het groen. Waarschijnlijk al gezien in het facebookbericht van Nicole of op haar website bij haar patroon.

Geef een reactie

