Lizzy 2

De stof die ik voor de Lizzy in mijn gedachten had, was niet helemaal zoals ik op de markt in Apeldoorn kon vinden. Dus toen ik op mijn eigen markt (Zwolle op vrijdagochtend) die wel vond, wist ik dat ik er nog eentje ging maken. Dit keer wilde ik het rokgedeelte minder wijd maken en ook heb ik voor Donna een kleinere cupmaat genomen, namelijk cup A. Het bovenstuk is van Punto di Roma en het rokdeel is een heel soepel vallend polyester stofje wat nauwelijks kreukt en eenvoudig in en uit de was kan worden gehaald.

Ik heb dus 1 rokdeel minder genomen en ook de bovenrok weggelaten. Heel eenvoudig maar met zoveel effect door de stof van de rok. Het bovenstukje heb ik wat nauwer genomen en ik heb clips toegevoegd in plaats van de bandjes vast te maken aan de bovenkant van het voorpand.

IMG_1759

Zoals je op de foto kunt zien, zit de coupenaad iets te hoog. Ik heb van Nicole begrepen dat zij deze in het originele patroon heeft verlaagd. Dit is Donna’s favoriete jurkje. Zodra het warm is gaat ze met deze naar school. Alle andere jurkjes staan nu even op de tweede plaats.

En weer wist ze niet hoe ze moest poseren. Wat is dat toch met tienermeisjes? Alsof ze opeens denken dat je altijd mooi op foto’s moet staan, terwijl de spontane, niet geplande kiekjes, vele malen leuker zijn. Daarom stelde ik haar voor om te kijken hoe wijd de rok wordt als ze rondjes draait. Zie je….. veel leuker!

Er komt vast nog wel een nieuwe versie van dit jurkje. Misschien een ‘black dress’, of een jurkje in het rood. Met een vestje of spijkerjasje eroverheen kan die nog heel lang door gedragen worden.

Nogmaals bedankt Nicole Claudia Blok (collie-collie.com) voor het mogen proefdraaien van de Lizzy.

Geef een reactie

