FBA princessenlijn patroon

Zoals ik in het vorige bericht al schreef, moet ik mijn Guy Laroche patroon aanpassen omdat mijn cupmaat groter is dan een standaard cupje B. Hiervoor gebruik ik de methode zoals die op het Craftsy blog te lezen valt. Het is erg duidelijk omschreven ondanks dat alles in het Engels is. De link vind je hier.

Resultaat van mijn knip- en plakwerk zie je op de foto hieronder.

o

Misschien toch nog even een proefbovenstukje maken.

Blijkt na het passen dat alles toch een beetje te groot is. Dan maar terug naar het basispatroon. Die ga ik uitwerken. Op 1 deel na moet ik alle 23 delen uitknippen uit stof. En van de buiten jurk zelfs twee keer uit stof, want ik heb voor een kanten stof gekozen en daarom moet deze op een onderstof worden gelegd.

En dat is mijn klusje voor nu. Ik bekijk de beschrijving, knip daarna de onderdelen uit de kantstof die ik nodig heb om die beschrijving uit te voeren, daarna rijg ik de twee stofdelen aan elkaar en verwerk het geheel.

Geef een reactie

